Tags

6456879Farewell to the East End är den enda boken i East End trilogin som inte har blivit översatt till svenska. Jag antar att andra delen inte sålde tillräckligt bra, vilket jag kan förstå för den var tråkig.

Som det så fint står i titeln så är det här Jennifer Worths farväl till nunnorna och vännerna i East End när hon ger sig av för att finna nya utmanningarna. Jag tycker faktiskt att boken borde ha blivit översatt då den mer liknar första delen i serien, den superbra boken som både roade och gav läsaren en känslosam resa i en värld bland de allra fattigaste.

Här får vi ännu fler rörande historier och en fin epilog om hur det gick för alla efteråt i livet. Speciellt rörd blev jag när det kom till Cynthia, den här oerhört snälla och underbara människa som råkade ut för något hemskt men som ändå lyckades åtehämta sig.
Jag skulle helst vilja glömma del två och leva i min egna lilla bubbla med en East End duologi.

Bokus | Adlibris

