Tags

26118732Hungerspelen var fantastisk, Fatta Eld inte lika men ändå otroligt läsvärt och Revolt är…inte det.
Oftast brukar den mellersta boken i en trilogi var den svagaste men här är det den sista. Det är inte bra, det är verkligen inte bra. För det här är seriens grande finale. Det borde var fyrverkerier och episka fighter inte en ganska långrandig historia i Diskrikt 13 som tar upp större delen av boken.

När boken äntligen börjar generera lite spänning så är de redan i huvudstaden och inom loppet av fem kapiteln så dödar Collins flera av mina favorit karaktärer, varför?!
Jag kommer aldrig att förlåta henne för *pip* död, hen hade precis fått en son och skulle leva lycklig med sin älskling men självklart bestämde sig författaren för att döda hen, grr.
Låt mig inte gå in på den mest onödiga döden i hela serien, det fanns inget riktigt motiv utan Collins ville bara fucka med oss för skojs skull.

Jag är glad att serien slutade här, för jag hade inte orkat med mer efter det här. Det ändå som är värre är att de har dragit ut den här redan långdragna historien till två fulla långfilmer. Jag förstår mig inte på världen längre.

Bokus | Adlibris

