Tags

15848087På senaste tiden har jag fått en riktig smak för skräck/konstiga tv-spel. Jag älskar att se på Let’s Plays av Fran Bow och Until Dawn, den senare fick mig nästan att skaffa ett PS4 bara för att kunna få spela det själv. Men nu ska jag inte prata mer om tv-spel, men jag kände mig tvungen att ge er lite bakgrundsfakta så att ni kan förstå att jag av alla har läst *trumvirvel* Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Bara bilderna på baksidan får det att gå en rysning nedför min ryggrad.

Men boken var inte ens en tredje del så creepy som jag från början hade trott att den skulle vara, även om fotografierna hjälpte till med skräckfaktorn. Tydligen kommer bilerna från personliga samlare, vem samlar egentligen på creepy bilder av barn? Det är läskigare än själva boken nu när jag tänker på det.

Barnen i boken är minst sagt besynnerliga, alla har sina egna förmågor men det blir nästan mer fantasy än skräck. Även när the big bad kommer så är det inte så mycket att skrika över. Fast vad kunde man förvänta sig då inte ens en sårt särgad kropp som börjar leva igen inte skrämmer en.

Boken hade kunnat falla mig i smaken, men jag förväntade mig en trevlig skräckhistoria men fick det inte vilket fick mitt intresse över handligen att svalna rejält.

Bokus | Adlibris

