Tags

13616052Hungerspelen är en av mina favoritböcker och har varit det i något år nu, men jag har ännu inte recenserat den. Inte förrän nu.

En av sakerna som gör att jag älskar boken så mycket är att även då jag ibland stör mig något så otroligt på Katniss så hejar jag fortfarande på henne och vill att hon ska segra. Typ att hon ska spöad av Glimmer men inte så mycket att hon dör. Jag hoppades fakiskt på att Katniss ska bli tillsamans med Gale i slutändan för även fastän Peeta är en sådan sötnos så tycker jag att de skulle båda passa bättre med andra människor.

Vad är det med mig och gilla bikaraktärer som är med en kort stund bara för att försvinna förevigt? Glimmer, flickan från distrikt 1, tragiskt blir mördad av Katniss men jag hade gärna sett att hon varit med mer då jag direkt gillade henne och känner att hon hade kunnat tillföra mer till historien.

Men oavsätt vad så är boken så välskriven, annorlunda och fylld med fantastiska karaktärer att den är oerhört värd att läsa, för det är svårt att skriva något som inte spoilar viktiga handlingar med tanke på att typ 2/3 är själva Hungerspelen.

Bokus | Adlibris

