Tags

Lesley Pearse var en författare s25242118om jag alltid vände mig till när jag ville ha en bra liten bok. Men då hennes två senaste böcker Förlåt mig och En överlevare inte var någon vidare bra så därför var jag lite tveksam för vad Without a Trace hade att erbjuda.

Men innerst inne hade jag den här känslan av hopp, att de två senaste böckerna bara en svacka och inte författarens nya permanten form.
Men nu har Lesley Pearse kommit ur sin lilla svanka, hallelujah!

Boken handlar om den snälla Molly som tvingas ta sig själv i kragen och göra allt hon aldrig vågat göra i sin kamp att finna sin mördade väns dotter. Jakten för henne till London där hon får utstå både det bästa och sämsta av människorna omkring henne. Kommer hon att kunna finna Petal eller kommer hon att gå under först?

Missta mig inte nu, det som sker i London är väldigt viktigt för Molly som person men det går bort så himla mycket tid där. För om det var så viktigt att finna Petal borde hon kanske inte spendera flera månader i London utan den minsta tanken på den lilla flickan? Om hon itne hade blivit sparkad så hade hon säkert stannat längre och vem vet då när hon hade fortsatt sin jakt på den lilla flickan? Jag menar hon vet inte vad Petal kan ha råkat ut för, eller vem som har tagit henne. Så det känns lite som om förfataren tog in det i handligen för att få boken tjockare, eller att hon hade idéer som inte blev till en egen bok så hon slängde in det i den här även fastän det går lite emot resten av handligen.

Bokus | Adlibris

