Tags

Jag har inte läst Projekt Ro25443405sie så jag visste int ehur det skulle gå med Rosieeffekten då jag inte hade någon bakgrundshistoria till karaktärerna. Men jag märkte att boken lyckades vara en fristående bok som inte innehöll allt för många refrenser från första boken som man var tvungen att veta för att förstå handligen.

Jag brydde mig inte om Don och ännu mindre om Rosie, tvärtom så ogillade jag henne. Men boken sög inte helt då Dons sätt att försöka rationalisera allt lede till flera dråpliga situationer. Som att han i ett försök till att förstå sig på barn går till en lekpark och bli gripen för att vara en misstänkt pedofil. Hm, nu när jag skriver det så är det inte så roligt egentligen.

Boken föll platt för mig och det roliga uteblev, boken var totalt oengagerande och jag hade inte kunnat bry mig mindre om den.

Bokus | Adlibris

