Tags

26832634Så många thrillers jag har läst på senaste tiden. Jag har läst fler thriller böcker de senaste två veckorna än jag har gjort under hela året. Kanske är det bara att en massa thriller böcker kom min väg under den här tiden eller så är jag i det stadiet där jag vill läsa om sadistiska människor som mördare andra bara för sin egna njutning.

De vackraste handlar om Claire som tvingas bevittna sin mans brutala död på en bakgata. Som om hon inte kunde bli mer chockad så finner hon filmer på sin mans dator samma dag som hans begravning som visar på en mer sadistisk sida till den mannen hon trodde att hon kände. Något har väckts i henne och hon måste få reda på sanningen, även om det innebär att hon måste ta kontakt med sin syster Lydia som hon inte har pratat med på flera år.

Claires perspektiv kunde jag förstå men Lydias kunde jag i början inte förstå men jag visste att hon hade en viktig del annars hade hon inte fått det. Men jag tänkte aldrig på att det kunde vara att de båda var systrar och att tjejen som brutalt mördats flera år tidigare var också deras syster.

De vackraste lyckades fortfarande vara spännande trots att jag ganska tidigt listade ut mördaren och det är väldigt starkt. För oftast ligger spänningen i att man inte vet vem det egentligen är som utför morden. Jag tror att boken lyckades genom att det fortfarande fanns så mycket som jag inte visste, var det samma person som flera år innan? Vem är egentligen inblandad och vem går att lita på?

Bokus | Adlibris

