Tags

27277810Livet efter dig lämnade mig nästan chockande okänslosam. Jag menar, jag visste ju hur allt skulle sluta så jag orkade helt eneklt inte sätta mig in i historien på det sättet för att det var ju inget tvivel om att han skulle begå självmord, kolla bara på titeln.

Men jag låter inte en halvdan bok stoppa  mig för att läsa nästan, om inte för annat för att se om det är bättre eller om författarens skrivsätt bara inte fungerar med mig. Så därför reserverade jag Arvet efter dig på mitt bibliotek och nu efter sådär 2½ månad har jag äntligen fått hem den. Tidne jag fick vänta visar att det är väldigt många som gillar Jojo Moyes och som var tvunga att läsa boken.

Jag ska vara ärlig, jag gillar Arvet efter dig. Nej, allvarligt boken var så mycket bättre än Livet efter dig. Lou får mer utrymme att visa vem hon är utan Will och hela hans grej som stjäl strålkastarljuset. Att hon försöker gå vidare i livet efter sorgen är en vacker historia som jag inte kan hjälpa att gilla. Karaktärerna är mycket mer engagerande och alla har sina egna problem. Sedan tycker jag mycket bättre om Sam än vad jag någonsin gillade Will och även om Lily är väldigt påfrestande så är det något sårbart hos denna tjejen som gör att jag inte kan ogilla henne.

Jag gillade inte första boken, men gillade den andra vilekt tydligen är tvärtemot praktiskt taget alla andra som har jag har sett som har läst boken. Jag antar att jag får leva i miniorteten.

Bokus | Adlibris

