Tags

13206828Skulle du vilja sitta fast i en sattelit helt ensam medan du cirkulerar runt jorden? Bara sitta där och hålla koll på vad som sker på jorden, du har suttit fast där i sådana många år att du knappt kommer ihåg hur gammal du är eller livet före ditt fängelse i sateliten. För i grund och botten är det var den är, ett fängelse. För du kan inte ta dig därifrån hur mycket du än önskar.

Likt Rapunsel i den klassiska sagan sitter Cress fast, men inte i ett torn men i nämnda satelitt där hon spionerar på jordborna åt drottning Levana. Men likt Rapunsels prins kommer räddning men inte bara i form av den stiliga kaptenen Carswell Thorne, utan hans crew bestående av Cinder, Scarlett, Wolf och androiden Iko. Målet är att stoppa Levans bröllop till Kai men efter ett bakhåll splittras gruppen och alla får slåss för sig själva.

Det jag märkte är att i Cinder och Scarlett så fokuserar majoriteten av handlingen på titelkaraktären men i Cress får Cress inte samma utrymme. Häri tvingas alla sammas om sidorna så att alla får följas, även Kai i palatset. Missförstå mig inte, jag gillar Cinder och Scarlett men jag hade hellre fått mer utrymme att lära känna Cress på samma sätt som jag har lärt känna de första två. Jag förstår att det kunde bli lite tight om de endast handlat om Cress då allt ska knytas samman och avslutas i nästa del men jag hade fortfarande velat ha mer Cress, för hon är fullkomligt bedårande.

Bokus | Adlibris

