Tags

26851640Reality serier och jag har aldrig gått tillsammans. Det är något med hela konceptet som gör att jag inte kan stå ut med det. Kanske beror det på att en hel personer som medverkar i serierna tar det som en ursäkt för att kunna bete sig som skit emot andra. Not cool guys.

Experimentet är satt i denna bisarra värld och som titeln antyder så handlar det om ett experimentet, ett som ska revolutionera reality tv. Det ska bli som en modern flugornas herre, men precis som källan så tar det inte länge förrän allt börjar gå åt pipan.

Alla deltagare och personal från Nordsidan utan det minsta spår och kort efteråt blir deras kameraman skjuten i djungeln. Nyligen anlända producenten Åsa inser att något är väldigt fel och snart kan ingen längre tvivla på sanningen.

Jag måste först bara säga att boken faktiskt är en psykologisk thriller, så lättad jag blev när jag insåg det. Jag hade på känn att det var något konstigt med han snubben som fick sluta men omfånget på det hela hade jag inte ens börjat att gissa mig till. Sedan hade jag inte trott att jag skulle komma att bry mig så mycket om visa av karaktärerna, som Cristell och Josefine. Jag brydde mig inte så mycket om Åsa men så fort det handlade om någon av de två andra då var jag på helspänn, tänk om de blev dödade? De är som mina två favoriter i ASOIAF, man vill att de ska klara sig men längst inne så vet man att de troligtvis kommer att dö bara för att man tycker om dem.

Det här är författarens debutroman och när jag gick in på hennes sida för att se om de vankades någon ny bok inom en snar framtid så fick jag veta att inte bara epilogen finns att läsa där utan att det kommer en fortsättning på boken. Yey, men jag kan inte hjälpa att undra vad handlingen kommer att vara.

Bokus | Adlibris

