Tags

bild 2Lily Procter är väldigt nära att tvingas leva resten av sitt liv i en enorm plast bubbla sedan praktiskt taget allt i världen är dåligt för henne. Hennes otaliga allergier gör det omöjligt för henne att leva ett normalt tonårsliv men som tur är har hon sin bästa vän Tristan. Enda nackdelen är att Tristan är den mest populära killen i hela skolan och Lily har en förälskelse på honom, men vet att det aldrig kommer att bli något. Men så händer det, Tristan kysser henne och allt ändras. Men så på hennes första fest förstörs allt och i sin förtvivlan vid en feberattack förflyttas hon till ett parallellt universum. En värld där det som gjorde henne svag i sin egna värld gör hennes starkare än alla andra och där magi styr allt. Här finns alla, även en version av Tristan. Men den som verkligen fångar hennes intresse är den mystiska Rowan.

Jag gillar verkligen att för en gångs skull när en bok involverar ett parallellt universum så är det inte att personen tillfälligt tar över den andra versionens kropp eller att de automatiskt blir bästa vänner. Att Lily och Lillian har två helt olika personligheter och olika mål gör att historien står ut. Men när man bortser från att de två olika inte är där för varandra så är det inte mycket som överraskar läsaren. Det fanns inte så många alternativ när det kommer till romantiska relationer för Lily, antigen den parallella Tristan eller den mer spännande Rowan. Ni kan nog gissa vem hon väljer, men jag vill bara säga att jag tror att Tristan i den alternativa världen är en bättre person än en Tristan från hennes egna  värld och att jag vill att hon ska vara med den gulliga Tristan (den bra versionen av Tristan).

Det blir inte en lika episk slutstrid som jag hade velat se, det blir tekniskt ingen slutstrid i slutet för historien är inte slut där. För vet ni vad? Trial by Fire är den första delen i en trilogi. Vilken överraskning, för det är aldrig så nu för tiden *host*. Kommer jag fortsätta att läsa om Lilys resa? Kanske, vi får helt enkelt se om jag pallar fortsätta med Lily.

Bokus | Adlibris

