Tags

image (2)Ombord på det framstående rymdskeppet Icarus finns Lilac LaRouz, dottern till den rikaste mannen i universiumet, och den unga krigshjälten Tarver. De möts i en av salongerna och har en liten pratstund men deras skilda liv gör att de inte har så mycket gemensamt. Men när Icarus helt plötsligt kollapsar mitt under resan finner sig Lilac och Tarver att de bara har varandra när de tvingas nödlanda på en planet utan något mänskligt liv. Men något står ändå inte rätt till…

I början fick jag en känsla av att handlingen var inspirerad av James Camerons film Titanic. Ni vet en rik tjej och fattig kille, samt en hemsk olycka med ett fordon. Men till skillnad från Titanic tvingar Icarus olycka ihop två personen istället för isär. I början stämde min teori men sedan tog handlingen sin egna väg. Fast på en planet måste de lära sig att överleva och boken blir en väldigt intensiv överlevnadshistoria med en hint av romantik mellan våra två huvudpersoner. Det som stör mig lite i att fullständigt komma in i handlingen var de “samtalsbitarna” emellan kapitlen som visar att de kommer att bli funna och det förstör lite av handlingen för mig. För då försvinner det hela kommer de klara sig tillbaka eller inte? som handlingen centrerar runt.

Det finns två till böcker i serien som följer två andra, helt olika, par. Det känns lite som om det i grunden kommer vara samma historia som återupprepas fast med en ny skådeplats och karaktärer men jag kan inte vara helt säker förrän jag läst dem.

Bokus | Adlibris

