Tags

image (4)Något av det värsta som finns för en läsare är när man tror att allt ska hända i boken bara för att upptäcka att boken inte är en stand alone bok utan första boken i en duo-/trilogi/serie och man visste inte om det förrän man kommer till slutet. Detta lämnar en oerhört irriterad och smått förtvivlad för man har hela tiden tänkt att man skulle ha fått reda på allt när man väl hade nåt sista sidan. Det enda som är värre är när det faktiskt är när det bara är en enda bok och man lämnas i tomma luften. De författare som gör så här är ondskefulla, så enkelt är det.

Som ni nog kan förstå så trodde jag att jag skulle veta hur allt slutade för Amy när jag väl hade avslutat Dorothy Must Die. Men tji fick jag för när jag var 10 sidor ifrån slutet utan någon upplösning vid horisonten ville jag inte tro det. Jag hade det här lilla hoppet att på något sätt skulle allt hända på dessa få sidorna innan boken tog slut. Men istället blev jag kvar lämnad i Oz med Amy utan att något egentligen hade hänt. Jag skyller på baksidan för mina förräntningar av boken. När det står att hon har ett uppdrag och  sedan visar det sig att inget av uppdraget sker i boken utan allt kommer att hända i nästa del ville jag bara slänga boken i väggen.

Kom igen, här har vi en bok där huvudpersonen måste döda Dorothy, som har blivit en psykopat som kontrollerar Oz för sin egna vinning, och så får vi inte inget av det. Boken är en en enda stor upptrappning till nästa bok på ett sätt som känns mer passande för en prequel. Då boken är oerhört grafisk när det kommer till ruggiga händelser hade jag hoppats på att Amy åtminstone  hade kunnat få fullfölja en punkt på sitt uppdrag i alla fall.
Jag är nu lite i valet och kvalet, jag vill se hur allt slutar men jag vill inte riktigt skaffa nästa del då jag blev  så oerhört sur på författaren för Dorothy Must Die. Så vi får se vad jag gör, håll korpgluggarna öppna.

Bokus | Adlibris

