Tags

bild 1 (1)Visa böcker marknadsförs som skräckinjagande och en nervkittlande läsning. men majoriteten av de böckerna som jag har läst med den beskrivningen har inte varit det, i alla fall har jag inte tyckt det. Sedan har vi Angelfall. En bok som är satt i en apokalyptisk morgondag där änglar attackerar människorna.
Denna boken är den mest hem ska jag någonsin har läst, “Truly Terrifying” är ett citat från baksidan och jag kan bara hålla med. Visa av scenerna var så groteska att det  fick mig mage av vända på sig. Sättet som författaren målar upp scenerna och bilderna hon förmedlar är minst sagt skrämmande.

Min stora fråga är dock, varför tar änglarna barn och för vad tänkte de använda dem till? Så som de behandlar barnen visar att de experimenterar på dem, men för vad vet jag inte men jag antar att vi får reda på det om fortsätter läsa serien, vilket jag inte kommer att göra. För Angelfall var lite för mycket för mig och jag vill inte veta vad som händer, och vilka bilder Ee förmedlar, i World After. Om jag då inte känner för att sova på natten, då kanske jag fortsätter med serien…

Bokus | Adlibris

