Tags

18297196Få böcker får mig att bli lika känslosam som Jennifer Worths biografi Barnmorskan i East End. Inte så mycket för hennes liv som ung barnmorska i Londons fattigaste kvarter utan de olika historierna hon förmedlar.
Att alla dessa människor och det de går igenom är alla verkliga för mig att bli helt känslosam och vid flera tillfällen fick jag göra mitt bästa för att inte börja gråta då visa av personerna var så fantastiska att de fick mig att tro lite på mänskligheten.

Som gamla Ted som älskar sin son över allt annat och är stolt över att vara hans pappa även fastän alla kan se att det inte kan vara så. Eller irländska Molly som rymmer hemifrån för att komma ifrån allt och hamnar i prostitution, men vars inre oskyldighet gör att hon klarar sig igenom allt och får hjälp av Jenny bara för att få allt taget ifrån henne igen. Sedan måste jag också nämna Mrs Jenkins vars historia om fattighemmen gör det fantastiskt att hon bara blivit halvt galen och inte död för det hon fick utstå.

Det här är bara tre personer vars historier vi får läsa om i boken, det finns så många fler och nästan alla får mig att bli en känslosam blobb av känslor.
Jag älskar tv-serien och jag älskar boken också, det finns två till böcker så dags att ta fram ett par paket näsdukar och lägga mig i sängen för det kommer inte att sluta bra.

Bokus | Adlibris

