Tags

Lauren Oliver blev en av mina favorit författare när jag läste henne Delirium trilogi. Jag älskar även hennes barn bok Liesl & Po så jag ser alltid framemot att få läsa nytt av henne.
Det har kommit ut två nya böcker det senaste året. Panic och så Vanishing Girls som jag precis har läst.

Vi får följa två systrar, Nick och Dara, som en gång varit väldigt tighta men som numera knappt kan stå ut med varandra efter en bilolycka. Ingenting blir bättre av att Nicks bästis Parker dejtar Dara och att Nick gillar honom, och känslorna blir bara starkare när de båda jobbar på en vatten/lek park under sommaren.
Samtidigt finns mysteriet med Försvinnandet av Madelene Snows i bakgrunden av handlingen vilket ger boken lite av en thriller känsla.

När sanning uppdagades för Nick, och läsaren, föll så många bitar i plats för mig. Som varför Nicks bästa vän Parker sa hennes namn till Dara när de kysstes och varför hon är så insatt i hela Madelene Snow grejen, att hon är så bestämd på att lösa mysteriet.
Jag älskar verkligen Nick som person och slutet fullkomligt överraskade mig, vilket jag bara älskar. Jag kommer att läsa om Vanishing Girls flera gånger i framtiden.

Bokus | Adlibris

