Tags

gjk 014Kan det vara så att man har läst för många böcker, att man listar ut slutet utan att boken ger någon ledtråd för att det är fallet men trots det så tänker man det är säkert _. Eller så är det bara min livfulla fantasi som är överallt hela tiden och tänker ut en massa random scenarier och just i detta fallet visade det sig stämma, jag kör nog på det för jag kommer aldrig att sluta läsa böcker.

I boken får vi följa Laurel Nicolson som 1961 blir vittne när hennes mamma hugger ner en man i trädgården efter att han har smugit sig på henne. Femtio senare när modern ligger på sjukhus börjar hon gräva i moderns förflutna, ett förflutet som hon inte vet något om. Boken är indelad i fyra olika delar som mer djup gående fokuserar på Laurel, hennes mamma Dorothy och så den mystiska Vivien.

Jag vet inte varför det tog mig så lång tid att läsa En välbevarad hemlighet, för Kate Morton är en av mina favorit författare och jag köpte boken för evigheter sen men av någon anledning så lyckades boken försvinna in i min att läsa hög. Nu har jag äntligen läst den och Morton håller fortfarande samma höga klass med spännande intrig, så nu är jag så pepprad för hennes nyaste bok The Lake House.

Bokus | Adlibris

