Tags

bild (1)Vad kan jag säga om det oändliga havet? Kanske varför är titeln som den är när större delen av handlingen utspelar sig antigen i ett övergivet hus, i skogen samt en militärbas, så jag antar att det måste höra samman med ett psykologisk hav, men det tänker jag inte gräva ner mig i just nu.

Cassie har fått tag på sin bror och återförenats med sin ungdoms förälskelse Ben, men då de är på flykt undan utomjordingarna och Cassies pojkvän Evan dog i räddningsaktionen finns det inte tid för att återuppta romansen.

Vi får i första delen (ca. 200 sidor) följa de olika karaktärerna som är Cassies grupp ur deras perspektiv och även om det är lite tråkigt att visa saker upprepas, fast från olika perspektiv, men det förstör inte så mycket för handlingen. Annat är det med sista delen som endast följer Ringer efter att hon blivit tagen av Vosch och förd till en bas. Då jag inte brydde mig så mycket om Ringer till att börja med så finner inte så mycket intressant i den andra delen och det känns som om författaren försöker få oss att känna medkänsla för Ringer, men det funkar inte för mig då det bara känns som om historien går på tomgång. Annat hade det varit om det varit någon av de andra som fick chansen att verkligen ta steget ut i strålkastarljuset.

Bokus | Adlibris

