Tags

bild 1Lucy Dillon har sakta men säkert krupit upp på mig och fått mig att uppskatta de snälla och söta historierna för det lilla ljuset de utgör i litteratur världen. För ibland så vill man bara läsa något ljust och lätt, men en stor del av böckerna i denna genren har en tendens att vara så ljusa att man genast tröttnar och känner att man vill tillbaka till den mörka sidan. Lucy Dillon har talangen att mixa romans och chick-lit med en dos realitet vilket gör att man aldrig känner att det blir för mycket av varken den ena eller den andra.

One small act of kindness handlar om två olika kvinnors resa för att nå sitt mål. Libby som tillsammans med sin man flyttat in på hans mammas hotell som de ska hjälpa till att driva, när en ung kvinna är med i en trafikolycka vid hotellet och vaknar upp på sjukhuset utan ett enda minne om vem hon är. Som den snälla människa Libby är tar hon med kvinnan tillbaka till hotellet och hennes vänlighet förändras bådas liv.

Stilen påminner mig lite om Sophie Kinsellas fristående böcker och som jag sa i början så har jag börjat uppskatta Lucy Dillons böcker, One small act of kindness är den bästa Dillon boken jag har läst och jag blev engagerad i både Libby och “Pippas” liv, och deras kamp för att få livet att bli som de tänker. En av de få negativa sakerna jag kan tänka på är slutet, det kändes som om vi blev lämnade tidigare än vad som menat. Hur kommer det att gå med Luke? och kommer Libby äntligen att bli uppskattad och framgångsrik?

Bokus | Adlibris

