Tags

bild 4Jag blev minst sagt lite besviken på Heir of Fire, det kändes bara inte riktigt som en Celaena bok. Det som jag hade kommit att älska från Throne of Glass och Crown of Midnight fattades och jag kunde inte knyta till vare sig Celaena eller handlingen. Det var som om ingen var på samma spelbräde. Dorian stod stolt kvar på brädet, Chaol var på fortfarande på brädet men spelar Finns i sjön när han tror att ingen ser och så har vi Celaena som säger fuck this och spelar Playstation 3 istället.

Så när jag märkte att Celaena var tillbaka bland lönnmördarna blev jag så glad, för det var som att få lite av den gamla känslan tillbaka som de första böckerna gav mig och alla spelare tillbaka på samma bräde igen.

Demonerna håller på att ta över hela världen, eller i alla fall Adarlans hov där alla bär de väldigt trendiga halsringarna som håller kvar mörkret. Celaena är den enda som kan rädda dagen, döda kungen och befria kungariket och Prins Dorian. Där emellan är det en massa turer fram och tillbaka som jag inte orkar ta upp just nu.

Samlar Celaena på killar? Först Dorian och Chaol, nu Rowan också.  Det var inga problem när två av tre killar såg ut att antigen var död eller dödades men hur ska hon kunna bestämma sig nu när hon har alla tre med sig hela tiden? I den här takten kommer hon bara att attrahera fler killar tills hon bestämmer sig för att låta dem tävla i ett gladiator spel bara för att hon inte kan bestämma sig. Eller så vill hon egentligen inte ha någon av dem utan det är bara så att de har olika delar som tillsammans skapar hennes älskade döda Sam, eller inte.

Nu är det bara att vänta på nästa del, för det kommer en till del va? För om det slutar såhär med ett så öppet slut kommer jag att göra som alla andra, få ut min frustration på tumblr. Låt oss hoppas att det inte behöver gå så långt.

Bokus | Adlibris

