Tags

bildMed de två första böckerna om lönnmördaren Celaena har författaren Sarah J. Maas blivit en som jag håller ögonen. Efter att Crown of Midnight lämnade mig helt exalterad längtade jag tills jag fick ge mig på nästa bok i serien, men nu när jag har läst den så är jag lite mer sval emot den.

Heir of Fire är inte som de två första böckerna, till att börja med så är Celaena inte på samma plats som Chaol och Dorian utan hon är ute på vägarna tillsammans med Rowan, en kännare till hennes moster Drottning Maeve. Även då resans gång är någorlunda intressant är det inte vad jag vill läsa, jag ville ha mer av den Celaena som jag har lärt känna och jag vill inte att hon ska bli undanskymd av andra i sin bokserie. Jag syftar på karaktären Manon Blackbeak, en häxa som får mycket mer plats vad hon förtjänar enligt mitt tycke och jag kommer inte riktigt underfund med varför hon får så mycket utrymme i boken när hon inte är kopplad till vår huvudrolls trio.

Bokus | Adlibris

