Tags

bild 3 (1)Livets outgrundliga mysterier är ännu en bok som jag fick nys om genom tumblr, jag vore konstigt om jag aldrig fick några tips därifrån då ungefär 50% av bloggarna jag följer handlar om böcker.

Boken handlar om Aristotle som en sommarlovsdag sticker ner till badet och där möter han Dante som han genast blir god vän med. Från den dagen på utomhusbadet förändrades allt för två tonårskillarna. Aristotle får en vän som han aldrig har haft förut medan Dante finner sig själv genom sin nya bästa vän.

Jag kan förstå varför alla har varit så över exalterade över boken, men jag känner inte samma sak. I början var boken väldigt engagerande och jag plockade upp författarens smarta ton på historian. Men efter första sommaren när det bara blir Aristotle så går boken lite på tomgång. För boken består av Aristotle och Dante så när en är borta känns det bara fel. Även fast författaren försöker rädda situationen så har magin som fanns försvunnit för mig vilket är oerhört synd.

Om ni vill läsa om en tonårskille funderingar runt allt om livet så tror jag att ni skulle gilla boken, förhoppningsvis gillar ni den mer än vad jag gör.

Bokus | Adlibris

