image (8)
Maggie Ryan är en medelålders dam som alltid har parat ihop saker, allt från strumpor till människor. När alla hennes tre döttrar nu är singlar kan hon inte hjälpa att para ihop dem med passande singelmän. Men döttrarna kan knappast gillas att bli ihop parade av sin mamma.

Titeln fick mig att tro att boken handlade om en professionell  bröllopsfixare, inte mamman till tre döttrar som gillar att lägga sig i sina döttrars liv. Ändå är boken inte så tokig som jag först fruktade, även om det finns bitar som jag gärna hade sluppit läsa så är den ändå en av de bästa Conlon-McKenna boken jag har läst, men det är värt att hålla i minnet att jag bra har läst tre böcker sammanlagt av författaren. En sak som jag dock stör mig lite på är att alla böcker som till största del handlar om romantik slutar boken alltid med att allt slutar bra för alla på ett väldigt överdrivet sött sätt, det blir lite jobbigt efter ett tag då det tar bort lite av glädjen av att läsa en bok om man vet att det kommer att sluta lyckligt för alla inblandande i boken redan när man plockar upp den från hyllan.

Bokus | Adlibris

