image (3)Hemma hos Samantha är allt prydligt och perfekt, vad annars kan man tänka sig hos familjen Reed. I grannhuset är det precis tvärt emot, kaos överallt men ändå kärleksfullt. Så länge Samantha kan komma ihåg har hon funderat över familjen Garrett, och efter en lång dag får hon en dörr till den världen hon alltid upplevt på avstånd. Jace Garrett tar med sig Samantha in i en ny värld, en bättre värld. Men då spänningarna stiger måste Samantha välja var hon hör hemma.

Ibland känns det inte riktigt hemma i ens eget hem, men så kommer till en annan familj och ser hur de lever sitt liv. Man längtar efter något man själv inte har, oftast är den en känsla av gemenskap som drar en. Jag verkligen älskar hur Samantha och Jases relation utvecklas på ett långsamt sätt, det får det att känna mer realistiskt. Jag förstår varför Samantha känner sig så hemma hos familjen Garrett, för jag gör det också. För de är precis den sortens familj jag vill ha. En familj som finns där för varandra och som är precis lagom random. Att deras hem blir som en fristad för Samantha när hennes eget känns allt mer främmande och en främling håller på att ta över allt.
Jag rekommenderar verkligen boken, för den är en väldigt gullig och trevlig läsning som får en att tro att det finns något bra där ute.

Bokus | Adlibris

