Tags

bild 1Precis vad jag ville ha, en spännande och kittlande avslutning på den fantastiska Slated trilogin, seriöst ni skulle se mig just nu för jag är i sådan extas över det. Efter att så många gånger ha blivit besviken av sista boken i en bra trilogi, att efter vad oftast är 2 år äntligen få den sista delen, den delen som de tidigare böckerna har byggt upp spänningen och förväntningar för, bara för att få bli grovt besviken när man äntligen läst den sista delen.

Kyla beger sig till Keswik i jakt på sitt förflutna, samtidigt som hon håller sig borta från Lorderna som vill lägga vantarna på henne efter det som hände på Minnesceremonin. Men är sanningen alltid bäst att veta? Kyla känner sig inte helt säker på det när hon som Riley Kane får reda på sanningen som får hela hennes liv att rasa samman på nytt.

Men Teri Terry gav oss inte bara en värdig avslutning, utan ger också Kylas historia en nytändning för slutsträckan samtidigt som hon knyter ihop alla de lösa ändarna. Som vilka är Kylas riktiga familj, egentligen? Fast en sak som vi aldrig riktigt fick svar på vilket namn Kyla senare valde att bli kallad vid? Återgår hon till att vara Kyla eller fortsätter hon med det enda namnet hon själv ha valt, Riley Kane? Åh, och hur gick det med Ben? Jag måste sluta att ställa frågor som jag aldrig kommer att få svar på.

Bokus | Adlibris

