Tags

bild 2Efter Bens olycka är Kyla i chocktillstånd, den enda personen hon verkligen litat på är borta och så är även den hon älskar. För att hämnas på Lorderna för vad de gjort börjar Kyla återgå till att vara Rain, en medlem av en motståndsrörelse där hon återfår kontakten med ledaren Nico. Men desto fler minnen hon återfår desto mer inser Kyla att inget är som det verkar, en fiende kan visa sig vara det motsatta medan en förtroende kan vara en hemlig medlem av lorderna.

Efter alla böcker jag har läst är det inte konstigt att jag kände en stark motvilja mot att Cam bara skulle vara en helt vanlig och underbar kille, speciellt med tanke på att han dök upp efter att Ben blev tagen. Visst han har en helt trovärdig bakgrundshistoria men vid det här laget så vågar jag inte lita på någon när omständigheterna är lite väl för bra för att bara vara en slump.
Sedan har vi förstås Nico som skrämde mig, allvarligt han borde vara bakom lås och bom. Jag tycker inte om hur han håller på med Kyla och så har vi hans arrogans och överlägsenhet, som om han är bäst och han aldrig kommer att bli fångad. Om jag fick skicka en att bli torterad av Lorderna så står Nico först i kön. Kan Kyla inte bara spöa honom? Kom igen, jag tror på dig tjejen.

Bokus | Adlibris

