Tags

bild 2 (1)En ungdoms kärleks historia som utspelar sig huvudsakligen i och runt en dockbutik som säljer porslinsdockor och som är fylld upp till taket med dem.
Caymen Meyers lever med sin singelmamma och arbetar i mammans dockbutik som ligger under deras lägenhet. Ända sedan hon var liten har Caymen levt med sin mammas ogillande av de rika, även fastän det är tack vare dem som butiken klarar sig. Caymen har alltid hållit sig undan från överklass kunderna men när hon möter Xander kan hon inte längre stå emot sin vilja.

Hela upplägget känns väldigt stereotypiskt. En rik, snygg kille faller för fattig tjej. Tjejen börjar misstänka att killen bara utnyttjar henne men självklart är han en levande teddy björn som inte bryr sig om klasskillnader. Självklart så föll jag också för Xander och jag höll både tummarna och tårna för att Caymen och Xander skulle bli tillsammans i slutet trots alla oddsen. Det är en väldigt gullig liten historia som inte erbjuder särskilt mycket nytt men som är en perfekt bok när man bara vill ta det lugnt en stund. Dock vill jag säga hur mycket jag avskydde slutet, det var helt enkelt för sockersött och orealistiskt att jag inte kunde stå ut med det.

