mindre_hustrun_omslag-658x1024
När Adrian Wolfes fru Maya störtar framför en buss och avlider blir han helt förtvivlad. Han förstår inte varför det skedde, det kanske inte var en olycka och kan det ha något att göra med hans familj? Adrian lever i harmoni med sina två ex-fruar och barn, men kan det ligga mer bakom än vad han först såg då Mayas död får honom att börja se alla sprickorna i fasaden.

Mja, nja, suck… Hur kan en bok vara så oerhört tråkig? Jag fick tvinga mig igenom 311 sidorna. Lisa Jewells böcker har aldrig fått mig att riktigt ty mig till hennes historier men Den tredje hustrun är en ny lågpunkt även för henne för boken var så själlös och långrandig att det nästan blir löjligt. Denna enda karaktären som sticker ut lite grann är den mystiska Jane men hon har en väldigt liten plats i helheten att hon knappt är med, medan huvudpersonen Adrian kan jag bara inte stå ut med, att han är så egoistisk att tro att allt han gör är det bästa för alla och bryr sig inte om att lyssna på andra.

Bokus | Adlibris

