Tags

image
Har Gail Carriger runnit ut på sin magiska skrivning? Jag har praktiskt taget flugit igenom de tre första böckerna om den själlösa Lady Alaxia Tarabotti men så fort jag började läsa Heartless bromsades jag brutalt in. För något fattas men jag kan inte sätta fingret på det hur mycket jag än tänker på det. Det kändes som om det tog evigheter att läsa 50 sidor, då kan ni förstå hur det kändes för att läsa ut boken. Det var lite som om boken gick på halvfart hela tiden fram till slutet då det äntligen hände något, både att en gigantisk mekanisk bläckfisk som kraschar in i Londons vampyrsvärm och sedan födelsen av lilla Prudence. Hon må bara ha varit med i ett fåtal sidor och bara är någon dag gammal men Prudence var min favorit karaktär i hela boken.

Nu står jag inför om jag ska läsa den avslutande boken i serien, Timeless, eller om jag ska läsa den första boken i serien som handlar om Prudence, och som så passande har titeln Prudence, då jag vill se vad hennes krafter kan göra och vad hon råkar ut för, också vill jag se hur hon brås på Alexia. 

Bokus | Adlibris

