image (5)Jane Hayes har aldrig haft det lätt när det kommer till kärlek, och det har inget att göra med att hon har för höga förhoppningar på männen. Varför är det så svårt att finna en perfekt Mr. Darcy? Okej, Jane kanske är lite förälskad i Mr. Darcy, men han är den perfekta måttstocken för en perfekt man. När hennes rika gammelmoster dör testamera hon en resa till ett ställe med ett Jane Austen tema. I en vecka ska Jane få leva ut det livet hon fängslat av i Stolthet och Fördomi sann tidsanda.

Jag hade inte förväntat mig att tycka om Austenland lika mycket som jag faktiskt gjorde. Att läsa om en 30-något kvinna som är ohälsosamt beroende av Stolthet och fördom hur kan det vara underhållande? Jag fruktade lite att Shannon Hale skulle göra Jane till något av en desperat person som man skrattar åt. Men hon har skapat en en bok med ett stort hjärta så att man skrattar med Jane istället för åt henne. Jag gillar verkligen att desto längre tid Jane spenderar på stället desto mer börjar hon inse hur hemskt det faktiskt är att leva i Jane Austens värld. Sedan har vi slutet som är värdig varenda Rom-com som någonsin gjorts.

Bokus | Adlibris

