Tags

bild 4Republiken håller på att bli invaderade av Kolonierna och Anden befinner sig i knippa som den nya Elektorn, för Kolonierna har Afrika bakom sig så Republiken är praktiskt taget körda. Men med en person som June vid sin sida åker dem till Antarktisk för att söka stöd men först måste dem hitta ett botemedel mot pesten, för utan det står dem maktlösa så det blir en kamp mot klockan.

Jag kan se varför + och – fungerar så bra för Antarktis, för då man direkt ser när man har gjort bra eller dåligt genom att ens poängsumma ändras får det människor att sträva efter att höja sig och se poängen öka. Tack vare systemet har Antarktis väldigt lite kriminalitet, vilket de inte är sena att peka ut för Anden och June när dem är på besök. Jag tycker lika lite om Anden som Day gör, och då försöker han inte använda min lillebror som försöksobjekt för att finna botemedlet. Han gör inte något vidare jobb med att vara den älskvärda elektorn som republiken behöver samtidigt som han trånar efter June, bort med tassarna från henne Anden. Boken var sådär, men epilogen fick mig att tycka lite bättre om den för den var precis vad jag behövde. Tack till Marie Lu för att inte skrev en epilog som fick mig att vilja slänga boken i vägen av frustration.

Bokus | Adlibris

