Tags

bild 5Boken är förvånansvärt rolig, inte så mycket för att den är en humoristisk bok utan mer på grund av de dråpliga situationerna som Kami sätter sig själv i. Fast det kanske också beror lite på mig som person också vad jag finner roligt då jag började fnissa när jag föreställde mig Kamis första och enda pojkvän, Claud med det olycksaliga getskägget. Hur exakt kan ett getskägg vara olycksaligt? I sann Kami anda vill jag gräva djupare in i detta fallet så att hela världen kan få veta sanningen om den mystiska Claud. Sedan har vi skolsköterskan som skickar iväg alla med en huvudvärkstablett om man inte har feber eller hjärtklappning, även om man har spräckt skallen och brutit ett ben.
Hur kommer det sig att alla personer i boken, även dem som Claud och skolsköterskan, är så underhållande?

Varför var den tvungen att sluta precis när den nått klimaxet , eller jo för att den är första delen i en trilogi så allt kan inte lösa sig i första boken och den måste få läsaren att vilja läsa nästa bok. Tja, det funkar men det är så oerhört frusterande att det hela tiden ska vara samma sak när det kommer till böcker i en trilogi, suck.

Bokus | Adlibris

