Tags

image (5)
Efter katastrofen som skede i Winter för ett tag sedan är det återigen lugnt i den lilla brittiska byn Winter. Anna gör allt för sin älskade Seth, även att försöka hålla borta sina magiska krafter men det är en ingen större uppoffring då de inte har orsakat något mer än skada. När hon är i London med sin vän upptäcker de varför Annas krafter inte manifesterade förrän hon kom till Winter och samtidigt börjar Anna nysta upp hemligheten om sin avlidna mamma, men hon i sitt sökande råkar hon ta sig vatten över huvudet (bokstavligen).

Överlag har A Witch in Love samma charm som A Witch in Winter, och Annas djupdykning i sin mammas familj ger boken en frisk fläkt som gör att handlingen fortsätter att röra sig framåt. Jag förstår inte varför Anna måste krångla till allt så mycket, jag hade nog också krånglat in mig lite, speciellt när det kommer till Seth. Låt mig inte börja med Seth, denna underbara kille som gör allt för sin älskade Anna bara för att sedan gå därifrån, även om det kan vara för hennes eget bästa.
Jag vill se hur saker och ting löser sig mellan Anna och hennes nyfunna mormor, och om Seth kommer tillbaka till Anna så om ett tag kommer ni att få se recensionen för den sista boken i serien.

Bokus | Adlibris

