IMG_6542
Okej vad var det jag precis läste?! Visa böcker får en att ifråga sätt vad man precis spenderade sin tid med att läsa. Dark Heart Forever är en bok som är överallt hela tiden och vars hjältinna är oerhört jobbig 99% av tiden.
Jane brukade ha drömmar om en stilig ung man och brukade gå i sömnen, men helt plötsligt slutar allt och inom ett kort lopp så möter hon den charmiga Evan som alla, även hennes föräldrar gillar. Men så möter hon också killen från sina drömmar, han finns på riktigt men han är inte som alla andra.

Boken var så himla seg, och jag kunde inte ta till mig historien för fem öre. Visst Evan är snygg och Luca en mörk, mystisk främling med övernaturliga krafter men det finns ingen som kan bära upp historien. Jane är sådan 2D och okarismatisk person att hon inte hade fungerat ens som bakgrundsperson och knappast som huvudpersonen. Sedan fungerar det inte när slutet försöker rädda allt med ett stort tillkännagivande som känns som om den försöker vara en spännande plot twist men det känns bara hastigt ihop slängt för att det behövdes finnas en dålig person. Texten på baksidan var 100 gånger bättre än boken i sig, om den inte hade varit så lockande hade jag inte slösat bort min tid med att fortsätta läsa för att jag vill tro på att boken kunde bli bättre, men det blev den inte.

Bokus | Adlibris

