Tags

bild 1
Tessa har äntligen blivit en fast del hos Londons Shadowhunters även om ingen har en aning vad hon egentligen är för något. Men mörka moln hänger ovanför Londons högkvater, Mr Benedict försöker ta över Charlottes plats som ledare över det mäktigaste Shadowhunter högkvarteret i England och om han tar över kastas Tess ut i London kylan. För att visa att hon är passande för jobbet måste Charlotte hitta Mortman, som försvann efter att han anföll dem och försökte kidnappa Tessa.

Ibland kändes bara lite utdragen, men efter ett tag så hände det något väldigt spännande som fick mig att fortsätta läsa för att sedan gå tillbaka till att gå lite grann på tomgång. Vad är det författare av ungdoms böcker gillar att skapa kärlekstrianglar mellan huvudpersonerna? Även om jag var tvungen att välja mellan Will och Jem så går jag med Will, men det finns ett annat par som jag är verkligen vill ska bli tillsammans, nämligen Gideon Lightwood och Sophie. Jag hoppas att de kan få vara lyckliga tillsammans i Clockwork Princess.

Bokus | Adlibris

