bild 2 (1)
Boken var mycket mörkare än vad jag hade förväntat mig att den skulle vara, visst jag vet att titeln inte precis skriker “glad och solig handling” men texten på baksidan fick mig att tro att den skulle innehålla en rejäl dos med humor.

Vivian Divine är en skådespelerska och dotter till två av Hollywood mest framstående människor i film branschen. När Vivian får en film skickad till sig där hon får veta när och hur hon ska dö skickas hon ut ur landet för att komma bort från troligtvis samma personer som dödade hennes mamma, hur vet dem det här? För hennes mamma dödas på exakt samma ställe som Vivian gjorde i videon. Så nu börjar Vivian en lång och jobbig resa genom Mexico för att nå sitt skyddsrum, och hela hon sätts på det allra yttersta testet under tiden.

Som sagt hade jag förväntat mig något mer lättsamt men då handlingen tog en stadig sväng emot thriller territoriet följde jag ändå med på resan för även om det inte var som jag trodde så var det fortfarande en intressant läsning, i alla fall tills vi började närma oss slutet. Jag vet inte riktigt vad som hände där, i ena sekunden var allt okej och i nästa var det närmare kaos, och för att göra det ännu värre så blev handlingen allt mer urfånig desto mer som förklarades.

Bokus | Adlibris

