Tags

IMG_6550Nu för tiden är det vanligt att fantasy böcker ingår i trilogier, man får läsa tre böcker men samtidigt får man ofta vänta ett år mellan del ett och två samt ytterligare år mellan del två och tre vilket är oerhört frustrerande, ännu mer så när dem oftast brukar sluta precis där man inte vill att en bok ska sluta och så tvingas att stå ut i ett år i väntan på att få veta vad som händer.

Snow like Ashes skiljer från mängden genom att även om boken har ett slut som pekar på att det troligtvis kommer en fortsättning men om det nu inte skulle göra det så står vi läsare inte bara där förtvivlade. För boken har en början, en mitt och ett slut som vilket ensamstående bok som helst vilket är uppfriskande, det hade jag ärligt talat inte förväntat mig vilket ger bok flera pluspoäng.
Handlingsmässig så var den lite för långsam för att jag verkligen skulle kunna uppskatta den fullt ut men den håller en balanserad nivå vilket är väldigt positivt.
Sedan lyckades jag endast runt mitten börja lista ut “hemligheten” som handlingen gav oss att lista ut, och det var inte om Meira skulle få fortsätta att strida för att rädd Vinter riket även om jag höll tummarna för henne. Jag skulle kunna ha 10 sidor på raken med Meira bara spöa kungen av Vår riket. Kanske jag får i fortsättningen om vi nu kommer att få den.

Bokus | Adlibris

