Tags

unnamed (3)Så mycket kärlek jag har sett runt I ljusets makt runt om på nätet, seriöst alla bokbloggar jag följer verkar älska den och jag har minst sagt varit sugen på att läsa den men jag var inte säker på om jag skulle gilla den då en annan bok som också omgetts av mycket kärlek, Mörk Ängel (Daughter of Smoke and Bone) av Laini Taylor fick mig att boka boken direkt men den föll mig inte i smaken, så ända sedan dess har jag varit lite avvaktande av fantasy ungdoms böcker som är jätte populära på tumblr. Men tack och lov så kan jag förstå varför folk strödde så mycket kärlek över I ljusets makt, för boken är fantastisk och jag vill ha nästa bok nu *försöker få tag i den* men tyvär måste jag vänta till September för nästa del och sista delen kommer inte förrän i mars, suck.
Dels på grund av att jag verkligen vill veta om Alina lyckas mot Skuggmästaren, vad som hände med Genya och så vill jag ha en större dos av Mal, för han är så underbar att jag gärna skulle ha läst en bok som bara handlade om honom. En sak jag kom att tänka på direkt var hur mycket alla namn och speciella ord har en tydlig rysk/östslavisk inspiration och nu vill jag gärna se om detta fortsätter att utvecklas eller om det fortsätter att hålla sig till bara speciella ord för Grinshorna.

Bokus | Adlibris

