Tags

IMG_6546Man vet att det är sommar när man får en ny Sarah Dessen bok i handen. Jag kommer fortfarande ihåg sommaren för 5 år sedan blir det ny när jag en ny spännande bok, Mycket mer än så, och en ny favorit författare hade kommit min väg. De två följande somrarna låg jag i solstolen och bara sögs in i Mitt perfekta liv och Du glömde säga Hej då och var spänd på att få läsa nästa års bok. Men de två efterföljande årens böcker var inte lika bra som de tidigare och att läsa dem blev mer som ett måste än som en rolig aktivitet. Så mina förhoppningar på Du är aldrig ensam var sådär i förväg.

Men boken känns gamla Sarah Dessen och jag faller för henne på nytt för Du är aldrig ensam innehåller allt som jag älskade med t.ex. Mitt perfekta liv och Mycket mer än så.
Ruby har alltid fått vara där för sin impulsiva mamma och fått sköta allt medans hennes mamma bara roade sig. Även om hon inte gillat det så har hon stått ut men när hennes mamma försvinner för gott går förändringar inte att undvika. Hon får flytta in hos sin äldre syster Cora, som hon inte hört ifrån på flera år, och dennes make. Flytten blir en väldigt stor förändring, som att faktiskt få uppmärksamhet för en gångs skull och bara få göra vad hon vill.

Vi får följa Rubys resa när hon får lära sig att kunna lita på människorna omkring sig och förstå när dem bara vill ens bästa. Att Ruby kan få sätta sig själv i första hand och få leva sitt eget liv samt inte minst att hon är aldrig ensam.

Bokus | Adlibris

