image (5)
Har du någonsin läst en films handling och varit helt meh, och sedan skulle du läsa boken och har varit väldigt skeptisk mot den då du tror att boken kommer att vara sådär 300+ av en super cliché fylld tonårsfilm?
Så var jag för Duff, nej inte ölen ifrån The Simpsons, utan Kody Keplings bok som blivit till en film som kom ut i år.

Jag kände precis för boken när jag började läsa den, men jag intalade mig själv att nu skulle jag ge The Duff en chans för vem vet den kanske skulle förvåna mig och gissa vad, det gjorde den.
För handlingen i boken liknar inte alls den i filmen så i stället för att vara en übercliche historia så var det en ganska trovärdig historia om vilken osäkerhet många tonårstjejer har när det kommer till deras utseende och deras längtan att bara kunna passa in bland alla andra. Då filmen baserat på böcker brukar ofta suga så borde jag inte ha varit förvånad över att så var fallet även här, men man kan ändå aldrig veta säkert med tonårs historier så det bästa är helt enkelt bara att kolla upp det själv.

Bokus | Adlibris

