Tags

image
Min bekantskap med Aprilynne skapades förra sommaren genom hennes Wings serie som gick från att vara bra till medelmåttig så mina förväntningar på Life After Theft var inte så höga. Kanske beror det på det eller på att boken helt enkelt är bra för den är inget som Wings, både till genren eller kvalitén. Istället för en halvdan historia om feer så serveras jag här en bok som utspelar sig i en high school miljö med rika och vackra men det som ger boken det där lilla extra är humorn. Den är inte exakt en mörk humör men den ligger ganska nära.

Vad skulle du göra om du din första dag på en ny skola blir stalkad av ett spöke som vill att du ska lämna tillbaka allt som hon har stulit när hon levde då hon var en kleptoman? Försökt ignorera henne eller bara bett om att få flytta tillbaka till din hemstad? Jag är säker på att båda alternativen gick igenom huvudpersonen Jeffs hjärna när jag insåg vem han hade att göra med och kanske hade det funkat på ett vanligt spöke. Men Kimberlee är inte vanlig på något sätt och hon är otroligt irriterande så det hjälper inte bara försöka ignorera henne. Så eftersom Jeff är den enda som kan se henne blir han tvungen att hjälpa henne eller för alltid bli terroriserad av ett tonårs spöke.

Bokus | Adlibris

