Tags

image (4)John Green gör det igen och är jag inte överlycklig över detta. När jag hade läst klart Förr eller senare exploderar jag var jag så exalterad på att läsa mer av författaren, men då både Var är Alaska? och Den andra Will Grayson misslyckades med att kittla mitt intresse var det med lite vemod jag gav mig hän med Pappersstäder. Märk då min smått förvåning över hur snabbt jag sögs in i boken och det slutade med att jag sträckläste boken i en enda sittning.
Jag hoppades faktiskt på att Lacey skulle bli tillsamans med Quentin, för jag gillar verkligen inte varken Margo eller Ben, men tyvärr så blev det inte så.
Green lyckades verkligen få till mysterie känslan så att man hela tiden vända sidan med för känslan av förhoppning av att få veta vad som händer härnäst och om Quentin skulle hinna finna Margo innan tiden rann ut eller om han skulle snubbla på målsnöret.
Nu antar jag att det enda logiska nästa steget är att läsa den sista boken av John Green som än så länge finns publicerad, Katherine-teorin och se i vilken grupp den hamnar i.

Bokus | Adlibris

