img_5484 (1)
Lesley Pearse bok Belle är en av mina absoluta favoritböcker och likaså uppföljaren Belles löfte och fastän jag gärna har velat se en fortsättning så Survivor inte vad jag ville ha. Jag hade mer tänkt mig en bok hur livet för Belle och Etienne utvecklades och hur hon reagerade med sin nya baby istället för att bara skippa över det hela och gå direkt på deras dotter Mariette.
Mariette börjar som en egensinnig och okänslig person men självklart så blir hon en mer sympatisk och förståndig person efter hand, vilket inte alls var förutsägbart.
Mariette historia engagerade mig inte lika som Belles, kanske för att jag hade höga förhoppningar på boken då dennes båda företrädare var helt fantastiska. Så om Survivor inte hade varit en fortsättning på Belle så kanske jag inte hade dömt den lika hårt då jag inte hade jämfört den så mycket med just böckerna om Belle utan med resten av Pearse böcker.

Bokus | Adlibris

