Tags

bild 2Som den enda i sin familj utan synska krafter känner sig Blue lite malplacerad, för även om hon gör de andras visioner starkare så kan hon inte göra något alls. På den exklusiva pojkskolan i Henrietta, Virginia där Gansey går tillsammans med sina bästa vänner Adam, Noah och Ronan. Ända sedan han varit liten har han varit besatt av att finnas den Walesiska legenden Owain Glyndŵr, som är sagd att sova i närheten av Henrietta och leylinjerna som ska leda honom till den legendariska hjälten. Blue och korpkillarnas vägar möts på kyrkogården och de blir en osannolik pakt i sin jakt för att finna sanningen.

Mystiken ligger tätt i handlingen och den tar en sådan kringel krokig väg till slutet att man inte kan hoppa över något utan man måste vara med på hela resan för att hänga med. Jag har tidigare försökt på mig Maggie Stiefvater “varg” serie Mercy Falls, men då den misslyckade att fånga mig var jag lite så för att ge Kretsen en chans men då jag är som jag är gjorde jag det ändå. Kretsen var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig och den var genuint intressant då den involverade en massa element som var nya för mig, vilket gjorde att mitt intresse väcktes då jag älskar att lära mig om nya saker.
Kretsen är den första boken i en serie om fyra böcker där den fjärde kommer att släppas i Mars.

Bokus | Adlibris

