unnamed (1)
Så mycket buzz det har varit runt denna boken och de andra två böckerna trilogin, så mycket buzz att jag inte kunde bry mig mindre om den. Sedan film versionen släpptes för någon månad sedan lånade jag dock ändå hem boken för ska jag tycka att en bok är dålig så måste jag ju ha läst den först för att få en grund till min åsikt.

Boken började helt okej, vi har sex tonårs tjejer som boken kretsar omkring eller snarare fem som dem blir. För efter bara några kapitlen in i boken dödas min favoritperson, vilket inte leder till ett större intresse för boken. Jag tycker inte riktigt om någon annan person än hon, kanske för personerna känns så typiska för sina roller att dem bara flyter ihop med vägen trots att dem har magiska krafter.

Hela boken bygger upp mot den episka slutstriden mot personen som står i kontakt med ondskan, men det hela slutade på det mest tråkiga sättet någonsin. För hur får dem reda på att personen är den dem söker? De lägger en sanningsformel på hen och frågar dem till vilken hen casually svara ‘ja’ och det enda huvudpersonen tänker är ‘oh shit, men ok’ och bara går därifrån som om fått veta sitt betyg på senaste provet eller något.

Bokus | Adlibris

