IMG_6359
Ella Beene har en underbar make i Joe och två styvbarn som avgudar henne. När Joe dör i en drunknings olycka blir Ella förtvivlad men värre blir det när Joes ex och barnens mamma dyker upp på begravningen och kräver att få vårdande om sina barn. Med allt som skett håller stackars Ella att helt tossig då hon måste lösa allt Joes lämnat efter sig samtidigt som hon är mitt uppe i en vårdnadstvist.

Jag hade en lite rädsla att boken skulle vara över sentimental och tvinga på oss att tycka om Ella. Som tur var så gjorde boken inget av detta vilket gjorde att jag kunde få en skön läs upplevelse och bara fångas upp i bokens handling. Jag hejade på Ella, inte bara för att hon är huvudpersonen utan för allt hon gör och sliter för få allt att fungera och bli bra även om det kan verka som ett omöjligt mål.

På andra sidan glädjen är en glädjande debut (ursäkta dålig pun) från författaren Seré Prince Halverson och jag ser fram emot att läsa det hon skriver i framtiden.

Bokus | Adlibris

