IMG_6360
Ibland så mår man dåligt och man vet inte vad man ska läsa, speciellt om man är som jag som inte har så många feel-good böcker i min ägo. För mår man kast orkar man inte engagera sig på sätt som vanligt och kanske för böckerna en att må dåligt också vilket är ett stort no no.

Till min lycka hittade jag en perfekt bok bland mina böcker, The Juliet Spell av Douglas Rees. Boken var en present från min pojkvän som jag ännu inte hade tagit mig för att läsa, och var väl det för boken visade sig vara precis det jag behövde just nu, en härlig och varm berättelse med komiska förväxlingar och lite romans vilket är precis rätt medicin.

Huvudpersonen Miri drömmer om att spela Juliet i Shakespears kända pjäs, något hon har ärvt från sin före detta skådis mamma. Men när hon inte får rollen i skolans uppsättning, kastar Miri en förtrollning, vem visste att hon kunde sånt, men råkar få fel Shakespeare. På plus sidan så är Edmund ändå ganska söt och kan styra tankarna från skolans snyggaste kille…

Bokus (e-bok) | Adlibris

