Tags

IMG_5542Det har blivit något av en trend för kändisar att skriva böcker, inte bara biografier och kokböcker utan fiktiva romaner. Zoe Sugg, mer känd som Zoella, är en känd brittisk youtuber (och en av mina personliga favoriter) har här skrivit en bok man direkt märker är inspirerad av hennes eget liv på sociala medier.

Större delen av boken var bra, inte nytänkande eller som verkligen fick mig att fastna för handlingen, men inte dålig heller. Men sedan vid slutet fångade boken mitt intresse och fick mig att börja känna, i detta fallet var det som om en iskall hand kramade hårt om mitt inte. Det var en obehaglig känsla när handlingen visade den sidan av nätet de flesta av oss gärna glömmer bort existerar, där hatkommentarerna flödar fritt och alla hoppar till första bästa slutsats. Där en persons verkliga mening och liv kastas ut bland alla och inget kan hämtas tillbaka, även om det inte är sant så kommer det alltid att finnas på nätet.

Det märks att Zoe inte är en mäster författare men jag är ändå väldigt sugen på nästa bok, dels på grund av att jag vill veta vad som händer med Penny och Noah och dels för att jag vill se om boken blir lite bättre när Zoe nu känner sig mer hemma i författarrollen.

Bokus | Adlibris

