Tags

img_5487Across the Universe är en historia som inte är som något annat jag läst, kärleks historier har jag läst i alla former och skepnader men just denna historien var en ny upplevelse för mig.

Allt börjar med att vi får vara med när  Amy och hennes föräldrar ska frysas ner för att transporteras till en ny värld flera ljusår bort. Jag skulle vilja råda känsliga läsare för att hoppa över första kapitlet för Revis väldigt detaljerade beskrivning av nerfrysnings processen och det började värka lite i min hals.

Det är ganska uppenbart att Eldest försöker leka Gud med alla restriktioner skeppet har för sina invånare, alla reglerna och inte minst hur dem kontrollerar skapandet av nya generationer.

Jag gillade verkligen Elder och jag så mycket att det inte var han som var skurken, men efter alla böcker jag har läst så orkar jag inte längre försöka se igenom karaktärer längre för visa författare gör allt för att lura en ändå in i det sista, tack och lov så gör inte Revis detta. I alla fall inte när det kommer till Elder.

Bokus | Adlibris

