Tags

unnamed (1)Det är nu det gäller, detta är slutet men kommer America Singer att kunna ta sig ända tills mållinjen? Americas tycke för Prins Maxon har växt allt mer sedan hon först blev en del av The Selection och aldrig för har hennes känslor varit så genuina. Men hennes första kärlek Aspen lurar fortfarande i slottets korridorer och kungen har bestämt sig för att det är dags att få bort America en gång för alla.
Jag älskade The Selection men fann The Elite lite för, hur ska jag säga det, tam för min smak, den hade för mycket utfyllnad för att jag verkligen skulle kunna njuta av den. Men The One är packad med händelser och även om man som jag kan gissa hur det kommer sluta i själva tävlingen, så finns det så många andra händelser runt omkring som hjälper boken att undvika att falla i samma gamla tråkiga jargonger. För känslan som genomsyrar hela boken är att det är nu det gäller, vem vinner The Selection och vilka rebeller som vinner kampen om folket. The One är en passande avslutning på en serie som kanske inte har varit den mest spektakulära dystopiska trilogin men som ändå har varit oerhört underhållande och härlig att ha fått vara en del av.

Bokus | Adlibris

